Bornhack projekt ansøgning

(at-boy) #1

Da jeg ikke har adgang til cloud skriver jeg udkast til Bornhack projekt ansøgning her kom gerne med input.

PROSA Ung Bornhack village og bustur projekt ansøgning
I PROSA Ung sponsorerede vi i 2016 en bustur til sommer IT lejren Bornhack, dette gjorde vi for at støtte op om dette nye tiltag i det danske IT miljø og for at vise PROSAs fane for et både dansk og internationalt publikum.
Udover at sponsorer en bus lavede PROSA Ung også det der kaldes en Village hvor vi lejede et stort telt hvor alle på lejren var velkommen til at kigge forbi.
Vi var et par frivillige fra udvalget som tog afsted og repræsenterede os, vi medbragte blandt andet vores brætspils samling som noget folk kunne komme forbi og få en snak over, samt nogle af PROSAs forskellige brochure om hvad PROSA er og forskellige emner PROSA kæmper for/imod.

Erfaringer gjort
PROSA Ung’s sponsorering af en bus til Bornhack var en stor success, for en stor gruppe deltagere til Bornhack var det bussen der gjorde det muligt for dem at deltage og, hvilket de såvel som arrangørerne for Bornhack var ekstremt taknemmelige for og det var blandt andet med til at gøre at der blev snakket om PROSA ugen igennem ved flere lejligheder.

Vores PROSA village derimod endte med mest at være brugt af den gruppe frivillige der tog afsted fra udvalget og et par andre PROSA medlemmer som var med, årsagen til dette skal muligvis både findes i at vi ikke fik reklameret godt nok om at vi ville lave en village som medlemmer kunne joine og at vi havde afsat et yderst lille budget til formålet.

Hvad vi vil
PROSA er allerede noget deltagere og potentielle deltagere til Bornhack 2017 snakker om, der er rigtig mange som håber at vi sponsorere en bus igen i år, hvilket vi fra PROSA Ung også ønsker at gøre, men for ikke at springe udvalgets budget så vælger vi i år at lave denne projekt ansøgning.

Sidste år valgte vi at starte busturen fra København, dette gjorde at medlemmer i vest ikke havde lige så nemt ved at komme med som folk øst for storebælt, det vil vi rigtig gerne lave om på i år ved at have busturen til at starte i Århus med stop på Fyn og så igen i København hvor vi fortsætter til Aarkirkeby på Bornholm, om busturen starter i Århus vil dog afhænge af om der er nogen i Vest regi der tilmelder sig busturen, så at vi ikke unødvendigt betaler en tom bus for at køre.

Dernæst vil vi baseret på de erfaringer vi gjorde os sidste år lave en PROSA village, først og fremmest med et større village telt hvor der er god plads til at et par frivillige kan bemande teltet plus besøgende.
Vi forestiller at village teltet skal fungerer lidt ligesom når PROSA deltager i Open Source Days o.lign. hvor der er rullup bannere der giver nogle hurtige bulletpoints om hvad PROSA er for en størrelse og så med plads til at man enten kan sidde eller stå mens man får sig en god snak.
Vi ser også village teltet som et sted hvor folk kan komme og møde hinanden samt sidde og nørde med egne projekter, samt at vi tager vores brætspils samling med igen i år for have noget der kan lokke folk til, vi ser pt. også på hvad vi kan gøre af andre ting i village teltet som kan lokke folk til.

Formålet
Formålet med at støtte op omkring Bornhack er at vise at PROSA interessere sig for de faglige og politiske tiltage som sker indenfor vores fag, således at eksisterende medlemmer føler vi støtter noget der interessere dem men også for at ikke medlemmer kan se at PROSA er en forening der går langt udover hvad alle de andre fagforeninger tilbyder og gør for deres medlemmer.

Derfor vil vi gerne søge om 75.000 kr. fra projektpuljen, et budget med udspecificeret punkter findes herunder.

Budget

Bus tur/retur: 50.000 kr.
Banners, flyers m.m.: 10.000 kr.
PROSA Village telt: 12.000 kr.
PROSA Village tilbehør (borde,stole etc.): 3.000 kr.

(Víðir Valberg Guðmundsson) #2

Hey @atboy,

Rigtig rigtig godt skriv! Vi når ikke at sende det forbi Forretningsudvalget desværre, da nogle af dem er på ferie indtil slutningen af juli, og vi vil gerne have bussen på BornHack.dk hurtigst muligt tænker jeg?

Men jeg tænker at vi bruger nogle af udvalgets penge til bussen (vi har 66k og kan nok godt nøjes med 16k til resten af året) og ansøger PROSA/ØST om penge til villagen - det er jo ikke kun unge der deltager i vores village :wink:

Desuden tænker jeg at vi tager 100kr for bussen per passager? Så er det lidt mere bindende end bare gratis.

(at-boy) #3

Lyder fint lad os tage 125 kr. ligesom sidst, jeg tænker også vi lige sørger for at holde øje med om der nogen vest fra der tilmelder sig hvis ikke er det spild at bussen kører den vej tom