Brugen af discourse til arbejdet i U35

(Víðir Valberg Guðmundsson) #1

Giver det mening at bruge Discourse til at koordinere arbejdet i U35?

Hvad er der af fordele og ulemper?

Lad os prøve at bruge denne tråd til at debatere emnet :slight_smile:

(Ern_st) #2
  • Ja :green_heart:
  • Nej :negative_squared_cross_mark:

0 voters

(Víðir Valberg Guðmundsson) #3

Ja og vi kan endda lave små fine polls omkring ting!

Hvis det ikke er lækkert, så ved jeg ikke hvad er! :smiley:

(Daniel Neupart) #4

Jeg synes måske det er en kende rodet?

Det ser ud til at der er super mange nice features, men er måske lidt bekymret over endnu et sted at logge ind?

(Víðir Valberg Guðmundsson) #5

Well, jeg tror man vænner sig til det. Rocket.chat er i mine øjne lige så rodet eftersom der ikke er nogen struktur på hvad man egentlig snakker om – jo der er chatrum, men de kan også hurtigt ende i en ”hov det var vist lidt off-topic”.

Jeg tænkte at vi skulle forsøge at finde noget som kunne bruges af alle – og der er det fx nice at jeg svarer den her post med min mailklient :slight_smile:

(Daniel Neupart) #6

Der er lige lidt ting. Men tror virkelig bare det er små rettelser der skal til. Eksempelvis forvirrer det mig voldsomt at Reply knappen er til højre, af en eller anden grund falder den mig ikke i øjnene.

Det kunne være vildt nice hvis vi fik det integreret ind i Nextcloud også. Så kunne man f.eks. som Øst/Vest bestyrelse have adgang til at se hvilke mails der kommer ind på bestyrelsestråden og hurtigt danne sig overblik. Det kunne jeg ser en ret stærk funktion i.

(Daniel Neupart) #7

Altså nu tænker jeg sådan lidt langsigtet. Men det samme med U35, det ville give et helt andet overblik over indkaldelser og eksempelvis korrospondance med eksempelvis foredragsholdere hvis man kunne CC en tråd på Discourse. Når så en oplægholder svarer og hvis han husker at CC, ja så kunne det også automatisk komme ind i systemet.

Se det ville være smart…

(Daniel Neupart) #8

Ved ikke om det er fordi jeg mangler en moderator adgang eller om det er mig der ikke er 100% med på idéen ift. forums. Men findes der en funktion sådan man kan lukke/“låse” en tråd.

Tænker f.eks. hvis der på en tråd op til et møde har været en vældig debat om et givent emne. På mødet træffes der så en beslutning, men så begynder folk efterfølgende igen at åbne for diskussion mv. Der kunne jeg se lidt fordel i at man lave transparens omkring beslutningsgrundlaget, men man respekterer også demokratiet, ved at låse tråden for nye indlæg efter mødet.

Omvendt ved jeg ikke helt hvordan systemet skulle hånderer det ift. mails mv

(Víðir Valberg Guðmundsson) #9

Jo det er der - jeg har i hvert fald adgang til det som topic owner. To sek

(Víðir Valberg Guðmundsson) #10

Jeg skal nok gøre dig til admin først @dnh

(Daniel Neupart) #11

Okay, du snakkede om en staff gruppe. Bliver folk sure hvis man leger lidt opsætning osv.? Eller hvor seriøst er man begyndt at bruge det?

(Víðir Valberg Guðmundsson) #12

Du leger bare løs! Det er kun dig, @Ern_st, @atboy og jeg der kender til den lige nu :slight_smile:

Idéen var at lege med det og så se om vi kunne præsentere det på kickoff :smiley:

(Daniel Neupart) #13

Så det er her kup tanker osv. skal på bordet :stuck_out_tongue:

I :heart: IT

(Víðir Valberg Guðmundsson) #14

Heh heh fyr los! Jo mere vi kan forklare hvordan det virker og har tanker til hvordan vi kan bruge det jo bedre!

(Daniel Neupart) #15

Discourse folkene skal altså lige nosse sig sammen og få lavet en ordentlig android app. Det hjælper ikke meget at man laver en open source android app der trækker på Google Chrome Stable for at lave webview…

(Daniel Neupart) #16

Fuck native android notifikation… Jeg har email…!

(Víðir Valberg Guðmundsson) #17

Hah hah ja! Men dog kunne det være nice med en app – jeg har fx ikke mail på min telefon. Men igen det er fordi jeg ikke gider skulle tage stilling til ting på farten hele tiden :slight_smile:

(Daniel Neupart) #18

Der var nogen som snakkede om noget ownpush som kunne lave noget gcm lignende push beskeder. Det virkede ret nice, lad os håbe de arbejder sig hen mod det.

Men de har godt nok lidt holdningen af at det er web først, så lad os se hvor det ender…

(Daniel Neupart) #19

Jeg regner med at jeg lige i dag tager en runde med standard teksterne her på diskursen, sådan det bliver lidt mere PROSA/Nice’ish

(Daniel Neupart) #20

Hmm har siddet og kikket lidt på nogle alternativer til at bruge gmail som relay på mail. Siden der køres exchange i biksen og det ikke håndtere alias adresser er vi ude i alternativer. Der er rigtig mange anbefalinger til et setup ala det vi har nu, gmail til indgående mail og mailgun til udadgående.

Hvis vi på et tidspunkt bliver tossede og får lyst til at lege kunne man kikke lidt på følgende https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-run-your-own-mail-server-with-mail-in-a-box-on-ubuntu-14-04