December 2018 møde omkring næste _IT event

(at-boy) #1

Vi skal til at have noget på skrift og planlagt eventet til en vis grad så vi kan begynde at melde noget ud
Jeg vil derfor foreslå at vi holder et møde torsdag d. 6 December kl. 17:30 eller 18 i PROSAs lokaler i København for dem som kommer langvejs fra kan vi se om Skype deltagelse kan fungere.

Deltager: Dennis
Afbud: Jakob

Dagsorden

1. Fastsættelse af eventets navn, overvåg_IT klinger bare ikke særlig godt

2. Formål med eventet, hvad er det vi ønsker at opnå, hvad ønsker vi at deltagerne tager med sig fra eventet

3. Overordnet struktur for weekenden, hvor mange slots skal der være i tidsplanen

4. Headliner indhold, vi skal have noget indhold som fanger folks opmærksomhed og giver dem lyst til at deltage

5. Andet

(Ern_st) #2

@jar har også snakket om noget julefrokost’ish, men ved ikke om vi kan finde en weekend hvor alle kan. JEg kunne også godt tænke mig at vi fik noget konkret på plads om _IT eventet, så vi kan reklamere for det til de 4 biografture vi afholder den 12. dec :slight_smile:

(Jørgen Skov Rasmussen) #3

jeg kan umiddelbart godt den 6.

(Jakob Lindell Ruggaard) #4

Det ligger oven i en anden aftale for mig -

Jeg har lige oprettet eventet på prosa.dk/arrangementer og taler i telefon med Peter Kofod om det i dag.

Jeg kan ikke nå en julefrokost i december men måske januar? Jeg sørger lige for at sikre betalingen fra Sletten :slight_smile: Så vi får fyret den af inden for dette år.

(at-boy) #5

Jeg har opdateret eventet med en tidsplan kom gerne med input

Og skriv jer på hvis i deltager

(Ern_st) #6

kan kun deltage remote.

(at-boy) #7

Cool jeg medbringer laptop så må vi finde noget software til remote conference

(Jakob Lindell Ruggaard) #8

Jeg kan, som sagt, ikke deltage.

Jeg synes det er vigtigt at vi lander fast på et navn, som handler om overvågning og som i kan lide og er enige om. Vi kan fint ændre det fra overvåg_it for min skyld. Vi skal bare have et navn, som udtrykker hvad det er og som ikke ændrer sig.

Jeg har oprettet event med en tekst herinde: https://www.prosa.dk/nc/arrangementer/arrangement/overvaag-it-aarets-hyggelige-it-weekend-mod-overvaagningssamfundet/

Titlen kan bare ændres, når i har fundet et godt navn.

Jeg vedhæfter lige mine forslag til oplægsholdere (Jeppe og jeg var ansvarlige for de politiske og nogle andre for de “tekniske”). Der er dog også nogle bud på “tekniske” oplægsholdere, som jeg har vendt med Ole Tange. Det drejer sig primært om folk, der udvikler privacy-by-design-løsninger. Liste over oplægsholdere til Overvåg_it.pdf (256.4 KB)

Synes måske også vi skulle invitere Panton og høre hele hans historie med de danske teleselskaber. Den er ret sej i hvert fald.

Jeg regner med at hive Peter Kofod ind over på den politiske del af programmet, han er selv hooked på idéen og vil gerne hjælpe med emner, oplægsholdere og formater.

Håber at i får et godt møde :slight_smile:

(at-boy) #9

@Skov deltager du idag?

(Ern_st) #10

Referat

Fastsættelse af eventets navn, overvåg_IT klinger bare ikke særlig godt

• monitor_it
  • surveil_it
  • secure_it
  • wiretap_it

Formål med eventet, hvad er det vi ønsker at opnå, hvad ønsker vi at deltagerne tager med sig fra eventet

• udvide folks netværk
  • belyse den politiske situation omkring masse overvågning
    • represantanter fra begge sider
  • prøve at etablere flere lokale UNG afdelinger
  • lære folk at beskytte/overvåge deres egne dem selv og deres enheder.

Overordnet struktur for weekenden, hvor mange slots skal der være i tidsplanen

• Der skal være plads til “leg” og netværk i mellem workshops/talks.
  • Længere workshops
  • Security onion / CTF’ish event / ting som man kan gå til og fra i løbet af weekenden med præmier til deltagerne.
  • aftens underholdning om lørdagen

Headliner indhold, vi skal have noget indhold som fanger folks opmærksomhed og giver dem lyst til at deltage

• en fed gadget
  • du kan lære at beskytte dig selv
  • du kan blive klogere på de politiske nuancer indenfor overvågning
    • typer af overvågning
      • masse-
      • specifik-
      • stalking
      • “godartet”

Andet

• brainstorm over tekniske workshops
    • Joe - Mirage OS
  • stalkere
    • nogle der kan snakke om stalking
      • Thomas Tux
    • kan vi bygge en enhed som kan detektere enheder som er inficeret?
    • workshop med Caroline fra Århus
      • lav din egen RF-bloker-pose