Det næste _IT event

(at-boy) #1

Til sidste U35 møde i KBH snakkede vi om at lave et nyt i event ala Automate_IT men baseret på den feedback vi har fået.

Vi snakkede om både muligheden for af lave et arrangement her i efteråret og et igen til foråret.

Fra @dnh og nogle andre fra det nordjyske var der input om at lave noget måske ala Hyg’n’hack over en weekend måske med navnet OpenSource_IT.

Der udover blev der også drøftet at lave Automate_IT 2.0 eller noget lignende med et andet tema.

Lad os få nogle ideer på banen og få skabt noget fedt.

Møde i uge 43 ( 23-27 Okt.)
(Johan Sundwall) #2

Ud fra evalueringen af Automate_IT, ser jeg egentlig forslagene for nye begivenheder bevæge sig 2 retninger.

• Korte temadage/ korte intense begivenheder
  • Weekendbegivenheder ala Automate_IT

Jeg vil udelukkende fokusere på weekendbegivenheder eftersom det er hvad dit spørgsmål handler om.

Hvis man kigger på evaluering og prøve at fortolke lidt på de svar der er kommet ind, kan man selvfølgelig forstå de forskelligt, men umiddelbart vil jeg sige at der er meget stor opbakning til at arrangement der minder om Automate_IT. Altså ikke nødvendigvis om samme emne, men så i _IT familien.Jeg synes bestemt at Open Source er et emne der er værd at tage op (Open Source er altid et emne der er værd at tage op).

Jeg ved at flere deltagere både på selve weekenden og i evalueringen efterspurgte en slags “slutresultat”, men det siger måske mere om selve formatet af weekenden end selve emnet, men det kunne uden tvivl give en større følelse af opnåelse hvis man kan tage afsted fra weekenden og
a: Have lært noget nyt
b: Anvendt sin nye viden i praksis

Umiddelbart tænker jeg at det giver bedst mening af fortsætte inden for _IT sporet og vælge et emne som nogen har lyst til at beskæftige sig med og gider at planlægge.

(at-boy) #3

Noget jeg har tænkt lidt over er hvad nu hvis vi laver to weekend arrangementer om året det ene med fokus på et tema ligesom Automate_IT det vil være det hvor vi skal ligge en del arbejde i planlægningen og det andet mere som en weekend hvor deltagerne kan nørde med lige hvad de lyster (OpenSource_IT eller andet navn) hvor vi ikke skal lave så meget arbejde men blot sørge for facilitering i form af lokation, mad og evt. transport

(Ern_st) #4

Synes at det lyder som en okay plan. Vi skal bare huske at der stadig ligger en masse praktisk planlægning/koordinering, selvom vi ikke har skemalagt weekenden. Kan vi tiltrække folk hvis vi ikke har noget planlagt?

(at-boy) #5

Udfra den feedback vi fik tror jeg godt vi kan lokke folk til uden noget direkte planlagt, det skal dog sælges rigtigt.
Som sagt ser jeg det lidt som en weekend udgave af Hyg’n’hack så lad os se hvordan det forløber og hvad i får af feedback på det, hvis muligt kan i måske hører deltagerene om hvad de vil sige til et lignende arrangement men fra Fredag til Søndag

(at-boy) #6

Udover det så synes jeg Secure_IT kunne være en fed ide til et tematiseret arrangement

(at-boy) #7

Koncept og ide
Modsat Automate_IT så skal dette event ikke have en masse fastlagt indhold i form af betalte oplægsholdere osv., core konceptet her er derimod hygge og netværk.
Eventuelt indhold skal defineres af dem der deltager, men udgangspunktet skal være et frirum hvor folk kan netværke og nørde med hvad end de ønsker.

Tidspunkt og Lokation
En weekend på et tidspunkt i Marts ligesom Automate_IT hvis det er muligt og som lokation foreslået Sletten

Ting der skal lede op til arrangementet
Længe før arrangementet skal der etableres chat/forum muligheder for folk der ønsker at deltage, det skal også være muligt for deltagere at byde ind med eventuelle oplæg til arrangementet om noget de nørder med.
Forum kan bruges til ide deling og sparring samt general kommunikationskanal for deltagere
Forum og chat kan bruges til at sende info ud til deltagere
I månederne før arrangementet kunne det være fedt at lave små arrangementer på tværs af landet som så munder ud i at dette weekend arrangement.

Ting der skal være styr på
Wifi
Madlavning
Indkøb
Transport

Mål for antal deltagere: minimum 50

Budget Udkast
Mad og drikke: 20.000 kr.
Transport: 30.000 kr.
Lokation leje: 25.000 kr.
Total: 75.000 kr.

(Ern_st) #8

Møde om weekendarrangement i PROSA UNG

21/9/2017
lokation: Foran Gasoline Grill (gode :hamburger: og :fries: vi giver :star: :star: :star: :star: :star: )
deltagere: Dennis, Jørgen og Jeppe

Burgerdrevet… Brugerdrevet.

Temaer

• opensource
  • maker
  • security

Tidsrammer

• Oktober: Teaser mail med info om kommende arrangement og link til forum/chat/whatever, der beder om input og planlægge livechat session (snak med Jakob omkring formulering),
  • November: projektansøgning
  • Decemeber: endelig mail med indbydelse
  • Januar: bus bestilles
  • Februar: få styr på alt
  • Marts: event
  • April: opfølgningsmøde/event hvor deltagere fra eventet kan komme og prøve at være med i PROSA Ung

Opgaver

• Skrive til Vidir og Jakob om hvad deres største udfordringer/“hurdles” var omkring planlægning af AUTOMATE_IT. (Jeppe)
  • Fremskaf det endelig budget fra A_IT (Jeppe)
  • Få lavet en aftale med nogen hvor vi kan låne infrastruktur(wifi) (Jørgen)
  • Få en opdatering fra Daniel omkring PROSA Ung Aalborg, om de vil deltaege i planlægningen. (Jeppe)
  • Finde ud af om sletten er ledig i Marts, eller evt. andre ledige weekender i foråret. (Dennis)
  • Der skal være min. 1 projekt møde pr. måned (Ved Gasoline Grill)
  • Logo og Maskot (til december) (?)
  • Forhøre os omkring priser på mad (Dennis)

løse ideer

• evt. betaling for drikkevarer (men billigt!) goodwill system
  • brugerbetaling
  • politisk debat v. Slavik
  • færre betalte indslag
  • kontakt labitat
  • hvis security emne så inviter ponyerne til at lave junior CTF med nogle CTF workshops
  • generelt er workshops er en god ide fremfor oplæg
  • benyt prosa ung github
  • kryptohelte uddannelse
  • Knud fra Bornhack

Folk der skal kontaktes

• Jonas Boserup
  • Kasper Friis
  • Christian Arentsen
  • Thomas .*?$ (ham der ligner Jørgen)
  • Anders Trier
  • Sally
  • Kramse
  • Henning

Mad

• Sonnie Eis
  • Catering

SWAG

• Evt. yubikeys (hvis de vil sponsorere eller give god pris)

(at-boy) #9

Har sendt mail til Sletten hvor jeg forhører mig om Sletten er ledig nogen weekender i Marts, April eller Maj

(at-boy) #10

Pt. er der 2 weekender ledige i periode

23.-25. marts

13.-15. april.

(at-boy) #11

@Ern_st og @Skov eventuelt hvis vi gerne vil have Sletten kunne det være at vi bør sætte os fast på en af de 2 weekender

(Jørgen Skov Rasmussen) #12

Fint med mig

Med Venlig Hilsen
Jørgen Skov Rasmussen

(Ern_st) #13

Har ingen prefencer mellem de 2 weekender, men måske vi lige skal tjekke om de støder op til helligdage eller andre begivenheder og så skal vi måske prøve at få afholdt et prosa ung møde i næste uge? /cc @jar @Skov

(Jakob Lindell Ruggaard) #14

Jeg kan ikke i næste uge, er desværre på ferie. (eller rettere hurra!, ferie!)

Men ugen efter måske?

Synes lige vi skal have en mere detaljeret slagplan og forventningsafstemning inden vi booker noget :slight_smile: Men lækkert at vide at den er der.

Vi skal også have snakket om hvordan vi går videre med fredagsbarene (wuhhhuuu!!!) Den sidste var en stor succes, synes jeg.

@Ern_st @atboy @Skov

(at-boy) #15

@jar vi har skam en detaljeret plan se længere oppe

(Jakob Lindell Ruggaard) #16

Det er ikke en færdig plan desværre (selvom det er et fint udgangspunkt), vi skal blive lidt konkrete i aftalerne på hvem der gør hvad og den slags.

Kan være i er det allerede, men uanset hvad skal det lige op på et møde og vedtages endeligt, så kan jeg også blive informeret lidt mere grundigt og komme “up-to-speed” der.

Men super fedt, hvis i næsten er i mål!

(Jakob Lindell Ruggaard) #17

Og altså slet ikke for at tale det ned :slight_smile:

Det ligner et nice stykke arbejde! Det skal nok blive fedt! Det er bare svært at læse ud fra den slags bullets hvad i har gjort af overvejelser og lavet af aftaler etc.

Glæder mig til at lave det med jer :slight_smile:

(at-boy) #18

Hvis du kigger på den skrevne plan vil du se at det er sat navne på punkter hvor det på nuværende tidspunkt er relevant, planen er flydende og udvikler sig i takt med at vi kommer videre

(at-boy) #19

Har helt glemt at give en update på Sletten

Den er desværre optaget i den weekend i April, jeg er igang med at undersøge alternativer

(at-boy) #20

Jeg tænker om jeg skal prøve at forhører om Limbjerggård er ledig den weekend

http://sletten.fdf.dk/overnatning-inde/overnatning-inde/limbjerggaard