Møde d. 14. august 2017

(Víðir Valberg Guðmundsson) #1

Dato: 14. august 2017
Tidspunkt: 17:30
Sted: PROSA, Vester Farimagsgade 37A, 1606 København V

Deltager: Vidir, Jakob, Dennis, Johan, Jeppe, Jørgen, Ole Tange
Deltager på videoforbindelse:
Afbud: Christian Arentsen, Morten Gejl

Referent:
Dirigent:

Punkter til dagsorden:

• IT-skolen
  • Oplæg for hovedbestyrelsen d. 26.-27. august
  • Fredagsbarer med Ole Tange
  • Arrangement til foråret 2018?
  • BornHack 2017

Dagsorden

Tidspunkt Punkt Ansvarlig
17:30 Mad Alle
17:50 Fredagsbarer Ole Tange og Vidir
18:15 It-skolen Jakob og Morten Gejl
18:30 Oplæg for hovedbestyrelsen d. 26. august Vidir
18:45 Arrangement til foråret 2018 Alle
19:00 BornHack Vidir
xx:xx Eventuelt Alle

(Christian Arentsen) #2

Nu kan jeg selvfølgelig igen ikke finde ud af redigere selv… Men, jeg har desværre ikke mulighed for at komme :cry: Jeg starter intensivt sommerkursus i Cybersecurity der, men jeg glæder mig til at høre mere om de fredagsbarer :wink:
Hav et super godt møde, vi ses på det næste! :slight_smile:

(Morten Gejl) #3

Jeg mangler også en edit knap, men jeg forventer at komme

(Víðir Valberg Guðmundsson) #4

Så! Nu kan det lade sig gøre - havde lige glemt at gøre det til en wiki :sweat_smile:

(at-boy) #5

Jeg deltager også, kan vi eventuelt få samme gode mad som på sidste møde.

(Víðir Valberg Guðmundsson) #6

Referat af PROSA Ung møde 14. august 2017

1. Mad
  2. Fredagsbarer v. Ole Tange og Vidir
    Ole Tange og Vidir har i flere omgange snakket om at sparke gang i nogle it-politiske fredagsbarer og der har været afholdt et par i løbet i det sidste år med stor succes. Vi snakker om hvilke temaer og oplægsholdere, som det giver mening at tage op. Ole har i forvejen kontakt til en række potentielle oplægsholdere, men mangler hjælp til det praktiske og til opreklamering. Vi vender kort emner og form og lægger os fast på datoerne: d.
  3. It-skolen v. Morten Gejl og Jakob
    Morten er blevet syg. Jakob hører en opdatering på behandlingen af punktet fra sidst. Jakob sender en indkaldelse ud med et forslag til program for dagen med den ændring at arbejdet kommer til at ligge i forlængelse af vores næste møde d. 7. september.
  4. Oplæg for Hovedbestyrelsen v. Vidir
    Vidir og Jakob har skrevet et oplæg til hovedbestyrelsen om PROSA Ungs arbejde. Udvalget diskuterer oplægget sammen og kommer med inputs. Der bliver tilføjet passus om arbejdet i forbindelse med Bornhack og vores arbejde med brætspilsaftener i København.
    Desuden så lægger PROSA Ung op til en diskussion af udvalgets arbejde i forhold til hvilket formål udvalget har diskuteret sig frem til. Desuden indføjer vi et afsnit, hvor vi reflektere hvor mange af de aktiviteter, som vi har planlagt og som vi så rent faktisk har levet op til.
    Johan og Morten Gejl holder oplægget til hovedbestyrelsesmødet.
  5. Arrangement til foråret 2018
    Sidste forår holdt vi Automate_it i en weekend med faglige oplæg, workshops og diskussioner. Arrangementet var meget velevalueret og rimeligt krævende ressourcemæssigt. Ca. 80 deltagere og mange nye og glade ansigter. Vi diskuterer om man skal satse på de lidt ”tungere” weekendarrangementer eller om man skal lave flere endagsarrangementer i flere områder i landet. Vidir holder et oplæg om endagsarrangementer og Jeppe og Dennis holder et oplæg om weekendarrangement.
  6. Bornhack
    Der er god tilslutning til både PROSA-village og PROSAs sponsorerede bus dertil. Der er solgt 35 pladser ca. til bussen. Der er god stemning og en stor PROSA-tilstedeværelse
  7. Eventuelt
    Vi vil gerne invitere stud-organizerne til et af vores kommende møder, så vi kan snakke om organiserende indsatser, fastholdelse og arrangementstyper sammen.