Møde d. 2. december 2017 (Julefrokost) 🎅

(Jakob Lindell Ruggaard) #1

Dato: 2. december 2017
Tidspunkt: 14:00
Sted: PROSA, Vester Farimagsgade 37A, 1606 København V

Deltager: Jeppe, Jakob, Christian, Jonas, Jørgen, Dennis, Oliver B., Christoffer, Maria, Jannek, Daniel Neupart, Anders Trier, Morten Gejl, Morten Sjøgren
Deltager(måske):
Deltager på videoforbindelse:
Afbud:

Referent:
Dirigent:

Punkter til dagsorden:

• forårs arrangement
  • julehjerte/stjerne fletning
  • Dennis’s quiz
  • Forslag: Har vi diskuteret brug af værktøjer? (prosasamtalerum, raket sniksnak, med videre?)

Dagsorden

Tidspunkt Punkt Ansvarlig
14:00 Mad Alle
15:00
XX:XX Eventuelt Alle

Referat

Dagsorden for PROSA Ung julemøde

1. Målgrupper

opdatering fra Jeppe og Jakobs møde.
Møde med tre studerende fra ITU, Camilla, Marie og Sabrina fra digital innovation and management.
Kontakt ud til it-miljøet og få folk med de rigtige baggrunde til at arrangere dele af programmet for weekenden: studenterforening for digital design, code Odense, meetups i København Skåne-Sjælland-Linux-usergroup. Cocoa – holder til på Studenterhuset og interesseret i iOS. Studenterforeninger på ITU – opreklamering for den specifikke gruppe derude og deres baggrunde.
Spiljam og andre lignende aktiviteter.

2. Opdatering på it-event i efteråret – strategi for kommende arrangementer.

Sletten kan bookes i 2019 – det gør vi og laver så en række it-event op til der, hvor vi får ny interesse for PROSA Ungs arbejde og appellere til nye aktive og nye målgrupper. Særligt de ”bløde” it-fag og kvindelige aktive.

Leje af lokaler i AAU-Sydhavnen til et en-to dags arrangement: oplagt venue sammen med KEA.

Konkrete idéer til endagsarrangementer:

• Anden lørdag i april 2018 – UX for programmører: 08.30-16.30 ude på ITU vi får undervisere fra kandidatfagene på ITU og slutter af med et fælles lille hack-a-thon. Ansvarlig: Christian Arentzen
  • Uformelt it-sikkerhedsarrangement/ hack-a-thon
  • Kurser i it-selvforsvar
  • Introduktion til programmering (et sted med pc)
  • Efter hvert arrangement, som vi holder her kan vi samle op og få idéer til nye arrangementer og samle op på at få den organiseret
    1. marts klokken 16.30 ude på virksomheden Nota gå hjem møde hvor PROSA sponsorerer lidt mad og øl og vand. Angular og andet. Ansvarlig: Morten
  • Et heldagsarrangement om mobilapps med native scripts inde hos PROSA med undervisning af folk fra Mortens afdeling.
  • OpenSource dag om it-politik, hvordan gør de i praksis? Ole Tange eller Rolf Bjerre, hvorfor giver OpenSource mening – to spor i hack-a-thon for både begyndere og for øvede vi inkluderer CodeHer (programmering for kvinder) der er folk der underviser og skoler de mindre øvede. NG-Girls kan vi også ramme. Ansvarlig:
  • Kodning for kvinder (evt. i samarbejde med SDU) konkrete idéer og åbninger i samarbejde med Christian Arentzen

3. De næste skridt i processen

Næste skridt er afholdelse af et arbejdsmøde, hvor vi konkret planlægger en række af de ovenstående arrangementer. Det bliver onsdag d. 10. januar klokken 17.00 i PROSAs lokaler i København.

(Jonas Ladefoged Holm) #2

Jeg har skrevet mig på, hvordan fungere det med at tage mad med?

(Ern_st) #3

hehe, tror at der er nogen der har taget p*s på dig :wink: vi får nogen til at lave noget mad til os, no worries :slightly_smiling_face:

(Jonas Ladefoged Holm) #4

Lyder godt, jeg kunne ikke helt huske hvordan det var, jeg ville bare ikke regne med at sådanne luxuriøsiteter var en default :slight_smile:

(Jørgen Skov Rasmussen) #5

Kører vi sådan noget pakkeleg igen? fordi så skal folk jo lige være klar over at de skal købe en lille ting

(Ern_st) #6

@duch11 og andre (@skov) husk at tilmelde jer på https://www.facebook.com/events/118364172272566/ og https://www.prosa.dk/arrangementer/arrangement/prosa-ung-julefrokost-og-it-event-planlaegning/

Jakob skal bestille maden på mandag :slight_smile:

(Jonas Ladefoged Holm) #7

Først og fremmest har jeg ikke facebook, så den del bliver svær.
Men selve prosa.dk delen ville jeg gerne være en del af, problemet ligger i at det koster 300.000kr når man ikke er medlem, som den af en eller anden grund registerer mig som xD

(Ern_st) #8

@jar vil du kigge ind i hvorfor Jonas ikke kan logge på prosa.dk? :slight_smile:

(Jakob Lindell Ruggaard) #9

Jo, jeg skal nok undersøge det.

påstår siden at du ikke er medlem @duch11?

(Jonas Ladefoged Holm) #10

Ja, dog kunne det være at jeg aldrig fik mig meldt ordentligt ind :S
Jeg har lige udfyldt en formular både for A-kasse og prosa, men jeg var bare rimeligt sikker på at jeg allerede havde gjort det for et års tid siden, da jeg startede på skolen. Jeg kan huske det fordi at jeg skulle skifte A-kasse fra FTF-A, og de netop ringede til mig og spurgte om den var god nok.

(at-boy) #11

Jeg har tilføjet Oliver til deltagerlisten han skulle gerne nu have tilmeldt sig via kursus systemet

(Ern_st) #12

Er der stemning for pakkespil? :gift:

(Christoffer Hansen) #13

Jahhhhh!!!

(at-boy) #14

Hmm så skal vi på en eller anden måde sørge for at alle deltagere får info vi skal have pakkespil

(Jonas Ladefoged Holm) #15

Jeg fik det til at virke! Nu er jeg tilmeldt på eventet! :smiley:

(Ern_st) #16

jeg har skrevet ud på facebook eventet og på signal til dem der ikke er på fb :gift:

(Jonas Ladefoged Holm) #17

Jeg vil bare gerne lige sige tak for en hyggelig aften! :slight_smile:
Jeg glæder mig meget til næste møde, hvor jeg selvfølgeligt tager den der vigtige tegning med, eller hvad det nu var man skulle tage med for at føle sig nødvendig :wink:

(Ern_st) #18

selv tak :slight_smile: du skal bare tage det gode humør med! det er sku også vigtigt :wink: