Møde i maj 2017

(Víðir Valberg Guðmundsson) #1

Her planlægger vi møde i maj 2017 i U35 Syd

Dato: Mandag den 1. maj :calendar_spiral:

IGNORER afstemingen… kan ikke fjerne den igen :smiley:

• Tirsdag den 2/4
  • Onsdag den 3/4

0 voters

Deltager: Jeppe, Kasper, Christian, Tien, Maria
Afbud: Vidir, Mathias, Peter, Henrik
Mødeleder: Christian
Referent: Jeppe

Dagsorden:

1. U35 SYD format / opbygning
  2. Samarbejde med PiO
  3. Arrangements evalueringer (skal også op i u35 kbh)
  4. Kommende arrangementer:
  5. Planlægning af TORsdagsbar m. Peter Kofod
  6. Kursuskataloget (deadline den 3/5)
  7. Kommende møder
  8. U35 SYD’s holding til navneændring af udvalget
  9. Evt

#Møde referat:

Møde den 01-05-2017

1. U35 SYD format / opbygning
    Christian lægger ud med en forklaring af U35 udvalgene. I kbh bruger de ~1 time på møde og så workshop bagefter. Christian vil gerne have noget meget format/struktur på U35S opbygning. Skal Vidir komme til hvert møde? Skal vi være mere selvstændige? behøver vi Vidir/Henrik?
    Kan Jakob stå for oprettelse af events osv for U35S hvis Vidir har travlt?
    “I IDA havde vi en arrangements kalender med dit og dat” (årshjul)
    Giver det mening at benytte Danni måske? da han er betalt arbskraft (godt nok PROSA/STUD)
    Skal der laves en opdeling af U35 budgettet? så der er penge som er øremærket U35S.
    “Hvis der skal mere struktur på og månedlige møder så skal der også være en drivkraft, som kan sørge for dagsorden og workshops til hvert møde” - Jeppe
    "man kunne lave sikre møder og ‘måske’-møder ind imelllem?" - Maria
    sticky post på prosaforum/U35S omkring opbygningen/format i U35S
    samarbejdsplatforme:
  1. Samarbejde med PiO
    Manglenden samarbejde mellem U35S <> PiO <> STUD, PiO har en lang backlog ifølge Christian.
    Christian skriver en mail til Carsten og Danni om der skal laves en workshop (i starten af Juni?) omkring kommende arrangementer.

2. Arrangements evalueringer (skal også op i U35 kbh)
    Christian ønsker at der kommer automatiske evalueringsskemaer ud til deltagere.
    Christian skriver til Carsten om vi kan få hans (Carstens evaluerings skabelon, så den kan laves i digitalform.
    (Skal måske tages op i Organiseringsudvalget, kan måske være relevant for alle kurser. - Jeppe)

3. Kommende arrangementer:
    “god ide at lægge dem lige efter store arrangementer, så har folk fået gejsten op!” - Kasper
    "Anders Hejlsberg, kunne være fed at få ud og holde en talk" - Kasper (kunne evt. laves i samarbejde med CODE Odense, Technology Denmark)
    Hyg’n’Hack evt. 3 weekend i September?
    Brætspilsaftener, Jeppe opretter et event for Maj.
    TORsdagsbarer, ideer til fordrag/talere: TOR netværket, Kramse, ?

4. Planlægning af TORsdagsbar m. Peter Kofod

• kan vi “booste” eventet på Facebook?
  • Tien skriver til Peter Kofod om han har fundet ud af hvad han vil snakke om til TORsdagsbaren, hvor længe vil han snakke?
  • spørge Carsten om vi har grill? kul, grilldimser?
  • status på våde varer?
  • betaling for mad og vand?
  • promovering af eventet
  • pølser og kyllingepølser, brød, ketchup, remoulade, ristede løg
  1. Kursuskataloget (deadline den 3/5)
    Vi har ikke noget, som kan nå at komme med til deadline.
    Vores målgruppe læser formentligt heller ikke PROSA bladet… og vi kan ikke nå at arrangere arr. på 3 dage.

2. Kommende møder
    Møde ca hver 6 uge, eller når det er relevant. Christian viser IDAs “kalenderåret i IDA Event” cirkulæregraf (Ca 1-2 “store” arrangementer pr. halvår).
    Christian laver udkast til møder i efteråret, gerne så det kommer til at passe med kursuskatalog deadlines mv.

3. U35 SYD’s holding til navneændring af udvalget
    "Hvis de skal hedde københavn så skal vi hedde Ooonse" - Kasper
    Vi har ingen stærke holdninger til et navn.

4. Evt
    9.1 spørgeskema til alle under 35 på Fyn omkring hvilken type arrangemnter de kunne være interreseret i. (+reklame for fyntech og torsdagsbar)
    9.2 spørge Carsten hvilke arrangemneter der bliver sendt ud og til hvilke lister?
    9.3 skal vores møder på prosa.dk kalenderen?
    hvis vi kan få en underside til U35 SYD, så kan vi smide vores møde datoer op der, bliver bare rodet hvis det kommer op på kalenderen.
    9.4 Merch i Odense

• Beachflags?
  • flere bolcher, med andensmag! - Kasper

(Kasper Friis Christensen) #2

Hello world. Evt. d. 3 maj?

(Ern_st) #3

Jeg er i KBH til kl 16 den 3. men det kan da godt være at det kan komme til at passe nogenlunde.
@arentsen har også foreslået den 2? Prøver lige at lave en afstemning med datoer i toppen :smile: så kan folk sætte :heavy_check_mark: de dage de kan deltage.

(Christian Arentsen) #4

World hello. Begge dage er fint for mig. Hvad siger Tien mfl?

(Christian Arentsen) #5

Jeg foretrækker nu d. 2 :slight_smile:

(Ern_st) #6

Kasper kan ikke tirsdag, hva med mandag? eller tager du til 1. Maj i kbh?

(Tien Tran) #7

Jeg kan ikke onsdag, skal i biografen med kæresten og se animeen Your Name :smiley: - de andre dage kan jeg godt.

(Ern_st) #8

Så er det vedtaget, vi holder mødet på mandag kl 17? 17:30?

Fagforeningsmøde 1. maj? Tsk tsk. Jeg bliver desværre nødt til at melde afbud :frowning:

(Mathias) #10

Hejsa F0lks!

Tak for invite,

Jeg kan D3sværre ikke har kalenderen fuldt booKet…

Skal nok step-up så snart jeg får mere tid.