Vil noget OpenLDAP være værd at kigge på?

(at-boy) #1

Bare en tanke men kunne det måske være en ide hvis vi satte en LDAP server eller lignende op til at styre rettigheder og logins et fælles sted fra til alle services vi sætter op.

(Víðir Valberg Guðmundsson) #2

Det kunne bestemt være det værd - jeg har lige kigget lidt rundt og set at der er følgende plugin til discourse: https://github.com/jonmbake/discourse-ldap-auth

(Ole Tange) #3

På sigt skal forummet integreres med PROSAs CRM-løsning, som er Microsoft Dynamics CRM. LDAP er et skridt på vejen, for det modul skal så bare ændres til at kunne tale med Microsoft Dynamics - alternativt skal vi finde et LDAP module til Microsoft Dynamics CRM, så det kan være LDAP-server.

(at-boy) #4

Siden det en Microsoft løsning så er der en AD server der tager sig af alt auth

Problemet i at bruge den eksisterende løsning PROSA har kunne jeg dog forestille mig vil være at oprette medlemmer

(Ole Tange) #5

@atboy Det er korrekt, at det er en AD, der tager sig af login af folk, der styrer CRM’en, men det er ikke en AD, der styrer medlemmernes adgang. Det er istedet nogle opslag i CRM’en.

Ved at bruge CRM’en, så vil alle PROSA-medlemmer være oprettet i Prosaforum og de vil kunne bruge deres login til Prosas website. På sigt vil det være rart, hvis man blot skal logge ind i PROSAs website, og dette så automatisk logger dig ind i Prosaforum.

Da vi også opretter ikke-medlemmer i CRM’en (f.eks. ved kursustilmeldinger), så vil CRM’en endda kunne give adgang for ikke-medlemmer. CRM’en har også et gruppe-koncept, så kan kan få information om en person er med i forskellige grupper.